Notice: Undefined offset: 1 in /usr/src/cms/library/Telekom/Cms/Layout.php on line 263

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /usr/src/cms/library/Telekom/Cms/Layout.php on line 263
2021.11.05 Wycieczka klas III do Krakowa - Szkoła Podstawowa w Świniarsku

2021.11.05 Wycieczka klas III do Krakowa

4 listopada 2021 r. klasy trzecie wybrały się na wycieczkę do Krakowa. Wyruszyliśmy autokarem spod szkoły, a kiedy dojechaliśmy do Krakowa, udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie, zwiedziliśmy Katedrę, Kaplicę Zygmuntowską, gdzie znajdują się krypty dawnych władców Polski. Następnie udaliśmy się na Wieżę Zygmuntowską aby podziwiać najsłynniejszy dzwon Zygmunta. Każdy z nas dotknął serca dzwonu i w myślach wypowiedział życzenie, które ponoć ma się spełnić....  Kolejno zwiedzaliśmy Dziedziniec Zamku oraz  Zbrojownię. Następnie odbyliśmy historyczny spacer po Krakowie. Zobaczyliśmy słynne Okno Papieskie na ul. Franciszkańskiej, Collegium Maius – muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, a kiedy dotarliśmy do Rynku, podziwialiśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, a pod pomnikiem Adama Mickiewicza zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.  Kolejny punktem  naszego zwiedzana był Ogród Botaniczny. Podziwialiśmy „arboretum”, czyli część parkową Ogrodu, która zajmuje jego największy obszar i skupia ogromną kolekcję drzew i krzewów. Mieliśmy też okazję obejrzeć kolekcję roślin tropikalnych, zgromadzonych w szklarni „Victoria”. Zrobiła na nas duże wrażenie! Na naszej wycieczce nie brakowało atrakcji, pięknej pogody. Bardzo miło wspominamy ten wspólny wyjazd w ramach projektu „Poznajemy Małopolskę”.